Våren

är här!!! Fåglarna kvittrar i morgonljuset. Några av holkarna verkar vara tingade. Dessa rara blommor dök upp för någon vecka sedan för att ånyo döljas av snö. Nu hoppas jag att de förblir synliga.
Tranorna går ofta in för landning i omedelbar närhet till vårt revir.

Ni skall vara glada över att jag inte bifogar en ljudfil här för jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att deras läte är skönsång.

I övrigt märks våren tydligt på golven som blir skitiga betydligt fortare än vanligt.

Jag vet att jag brukar påstå att lite sand i sängen enbart är hälsosam gratis peeling men...nu rör det sig inte om en liten mängd sand.

Det lokala grustaget i sängen är inte behagligt.

Nu är det renbäddat& jag njuter väl i natt & i morgon är en annan dag.

Ett annat vårtecken är att betesmarken öster om vårt "revir" ej längre är prytt av snö utan har bildat en tämligen aktningsvärd vattenpöl.

Den vatten samlingen har lockat till sig några snattrande vänner av arten Änder & dessutom några Canada gäss.

Rådjuren har dragit sig undan & haren skuttar runt framför ytterdörren.

Var årstid har sin tjusning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril