Tänk er

en av de ( få) dagarna i ett hus som härbärgerar en flock hundar samt några katter& människor.
Det finns till fällen när alla hundar är rena fina/ nybadade & alla klor är av ideal längd.
Sängen är bäddad med rena lakan & överkastet är skinande rent samt väldoftande.
Från ugnen kommer en doft av kulinariska läckerheter som gärna serveras med en kopp kaffe.
Golven blänker, mattorna, samt hund luddar är fräscha & de( den ) 2 benta är nyduschad och välklädd.
Lägg sedan till en STOOOR trädgård helt fri i från hundskit, så vet ni hur det INTE såg ut när jag hade besök ifrån SKK´s kennelkonsukent i söndags.

Pust!! Nu var de väl inte här för att kolla hur många hundhår som finns i hörnen av mitt hus men...ur städnings avseende så hade det säkert funnits bättre ( & tyvärr sämre tillfällen).

Det de såg var i alla fall ett gäng glada & välmående hundar & jag fick inga anmärkningar, men jag tror att flera av er kan föreställa er ur det känns med oväntat besök..när det egentligen inte alls passar in i "planeringen".

Jag hoppas att ALLA har sett att det blir Valp/ Kennel träff på Ödeshögs Kennelklubb 1 oktober ( i år). Denna gång blir det lite knytis variant. Hör av er så jag vet hur många som kommer & ni får veta tid på dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril