Lördag

-18 när jag vaknade!.
ut med hundar, fika. Försökte intala mig själv att även om jag behöver duscha så behöver inte håret tvättas.
En titt i spegeln & en känsla inom mig gjorde att jag vatten begjöt mitt huvud samt shamponerade det samma.
Morgon kaffet intogs för ovanlighetens skull inte på kökstrappan (trots att jag brukar ha en sittdyna under rumpan).
Lördag borde vara  sovmorgon i alla fall nu när det inte är utställnings säsong, så var dock inte fallet i går.
Valberedningen i P-ringen hade bokat möte i Stavsjö.
Eftersom jag tillhör nämnda krets så var det bara att efter duschen ge sig ut & skrapa bilen.
Skall jag vara riktigt ärlig så blev jag inte så förvånad när håret "klirrade" runt öronen när jag väl satte mig i bilen.
...............................
På kvällen efter en god middag

blev det allmänt gos med hög mysfaktor
 vi underliga människor i denn här familjen/ flocken
 har inte så höga krav på lördags nöjen
 men vi liksom våra 4-benta vänner
 gillar
närkontakt.
& eftersom vi inte har någon Tv så slapp vi reta oss på en barfota kostym klädd man, samt Moniker mfl.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril