För min del har det varit en ganska jobbig dag

som började med att jag vaknade 03:40,bra mycket tidigare än jag behövde.
04:30 hade väl varit mer passande men ,jag tyckte att eftersom jag skulle öppna kl 06:00 så var det väl lika bra att gå upp ( för om man somnar om så brukar man kunna sova väldigt hårt den närmaste timmen).
Att jag var på plats i god tid kan ni vara säkra på
( behövde inte ens skrapa bilrutan).
Sedan ringde en kollega sig sjuk !!! ingen vikarie...så dagen blev intensiv och lite improviserad
Hem ,hämtade Belle...åkte till veterinären med henne för att hon haltat på ett framben då & då i mer än en veckas tid.
Tillbaka hem för att umgås med resten av gänget som utvecklas så fort så man blir lika hänförd som vanligt.
Jag kan inte påstå att trappan tas i ett" huj" ännu men snart nog så kommer de bägge att ta sig fram med en rasande fart.

I bland lever de runt med Charlie och är som hund & katt
( i väldigt positiv bemärkelse).
Jag frågar mig dock emellanåt om Charlie vet att han är katt???
Om inte annat så är han vår "Kattillion" och Tekla är fortfarande en stolt moder.
Personalmöte på kvällen...hemma 20:20, middag....en ½ timme senare.
Tur att husse är hemma och har kunnat gosa med hundarna under dagen.
Nu skall jag försöka komma till ro.
God natt.



Kommentarer

Kristina sa…
För står på ditt inlägg att allt är som det brukar på jobbet. Slit inte ihjäl dig bara.
Ja snart är det fredag..om 5,5 h om man ska vara noga. Inte för att det är någon skillnad nu när man är hemma. Men i morgon blir det fredagsmys med famlijen och på lörad ska vi äta kräftor MUMS. Kram till alla 2benta som 4 benta...
LAINE sa…
Hej hopp min sköna, ja varför ska det alltid vara så många måsten. Jag är en sån hopplös vakna för tidigtmänniska och det är så trist. Jag måste säga att det var så roligt att få frossa i nya bilder på valpisarna, det har jag längtat efter. De är alldeles underbara. Den där kattillonen ska du väl inte ha i avel, hi,hi. Må så gott kramar från Laine o Sweet m familj

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril