Livet

går vidare med den tunga insikten om att vi aldrig mer får höra Ullas ( svärmors) vänliga stämma. Solen skiner och har gjort gräsmattan väldigt torr.
I torsdags var Ing-Marie här och hälsade på sin valp och jag lovar att nu går tiden fort, vips är hon här igen och hämtar sin valp.
Kul för Zita/ Yammy att få sällskap.
I fredags kväll kom Lena ( Golden Leaf´s kennel) & Bitte( Pappilove´s kennel)med hundar ( Papilloner) och" invaderade "vårt hem .
Hundarna kom väl överens och vi 2 -benta umgicks, åt & drack gott.
Vi var dock förståndiga nog att komma i säng tidigt.
Lördag, utställning i Borås.
VARMT!!!!
Jag hade med mig valparna, Dean Martin & Dixie Queen samt "Babben".
Alla 3 skötte sig utmärkt , fick mycket bra kritik,pussade domaren och viftade på svansen även på bordet.
Veras syster Verona var där och placerade sig väldigt bra.
Lördags kvällen blev i stort sett en repris på föregående afton med den skillnaden att menyn var en annan.
Henric hade fixat i ordning en rådjursstek, Hemgjord potatissallad ( vinegrett) & en fräsch sallad.
Söndag, behövde inte ge oss av lika tidigt till Borås.
Varmt även denna dag.
Vera var inne i öppenklassen en väldigt stor grupp.
Vera skötte sig bra och inget krångel alls på bordet vad som däremot inträffade var att hon "tappade" svansen vid flertalet tillfällen ( värmen, eller skendräktighet??).
Vera är som sin matte trivs bäst hemma eller ute i skog & mark, det där med att visa upp sig är egentligen inget för oss.
Ja, ja, jag kommer tillbaka in i ringen snart och kanske även Vera.
Skall väl sätta mig & anmäla till???Askersund??? och givetvis till Tyresö.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril