Läkarbesök igen!!!!


Denna gång var det min tur. Va då då?? Jo, här om kvällen, närmare bestämt i tisdags, när jag lagt i från mig boken, släckt lampan och nästan somnat. Då sträcker jag ut handen för att gosa lite med Tekla.

Det skulle jag inte ha gjort.....!!!

Nu hoppas jag verkligen att ingen inbillar sig att jag blev hundbiten.

Värre än så var det.

Om jag inte vetat att Henric slutade röka för15-16 månader sedan, så hade jag nog trott att han fått ett anfall av sängrökning.

Det brände till så infernaliskt på min arm,

och surrade ilsket!!

En förbålt förgrymmad JÄTTESTOR BÅLGETING, kröp i sängen.

Tända lampan, slänga ut getingen, badda armen, lugna Merry som deltog med intensitet i mitt kvidande.

Kanske ni kan förstå att det tog ett bra tag innan jag somnade om på riktigt.

Orolig sömn, och tankar på vad som kunnat hända om någon av hundarna blivit stucken i stället. Var har jag cortisontabletterna till dem i nödfall???

I går jobbade jag och därefter var vi ju hos "vettisen".

I morse var armen betydligt större, väldigt varm och röd.

KLia, klia, på med alsol gel, bra i 10 minuter , sedan började det om igen allt eftersom rodnaden och svullnaden blev värre.

Jag är ju envis, men lät mig faktiskt övertalas av kollegorna att besöka vårdcentralen.

Nu går jag på antibiotika ett bra tag framöver, svullnaden börjar sakta ge med sig, men rodnaden och "kliet" är kvar än så länge.

Det är ju bara drygt ett år sedan förra läkarbesöket, så ofta får inte bli en vana.

Henric & jag har i kväll varit en liten sväng på Adelövs Marknad.

Vi höll hårt i plånboken, så mycket mer än lite kryddor & ett par benvärmare blev det inte för min del.

Henric gjorde inte heller några stora affärer.

Kommentarer

Kristina sa…
nej det här får inte bli någon vana för din del. Hoppas att armen är bättre idag. Ha en skön helg, för det ska jag ha...

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril