Jag har haft

en bra dag på jobbet. Ljudnivån på barnen och det vackra vädret gjorde att jag och många av barnen tillbringade mellan 3-4 timmar ute i höstsolens glans.
Det var inte bara jag som fått frisk luft och motion i dag.
Hela Pappisgänget var med Svärmor och husse i skogen. Tekla var stilla länge nog för att komma med på bild.
LYCKA ÄR ATT HITTA TRATTISAR!!!
Lycka är också att få röra sig i skog och mark.
Ulla innan svampkorgen blev full, men när jag kom hem så kan jag vittna om att det var många svampar i färd med att rensas. Nu ligger dagens skörd i svamp torken för att så småning om medföras till Västervik.
Det är väl bra om även svärfar Lennart får njuta av en svamp stuvning eller må hända en soppa???
Solig glänta, en trivsam plats på "Pappinaden".

Men, vad i allsin dar är detta??? svartörad hare, har jag icke sett tidigare.




Aha!! en flygande Vera, ja men det känner jag väl till.
Behöver jag tillägga att det är ett nöjt och trött gäng jag har omkring mig??







Kommentarer

Kristina sa…
snacka om fartfylld pappis på den sista bilden. Önskar att man hade den energin själv..

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril