Lala ser rött

ja, det gjorde jag mer än en gång i går, men jag tar den mindre jobbiga versionen först. Som bekant så besökte jag och kollegorna från skolan & förskolan i Gränna
Bokmässan i Göteborg.
Det var en trevlig resa, bra bussar, lugn chaufför.
Mässan i sig, krävande pg av ljud, ljus, folk osv.
Med andra ord, man blir väldigt trött efter några timmar.
Det skulle ha behövts 2 (3) dagar a´några timmar.
Jag hade redan för några dagar sedan i åtanke att, om tid gavs så skulle jag kolla om jag kunde hitta en vinterjacka.
Med tanke på att mina varma jackor sedan 1990 varit röda, så hade jag tänkt mig en i olivgrön nyans eller....grå???
jag hittade 3-4 olika tänkbara modeller och typer.
Olivgrön, fanns icke,men svart, beige, greige= grå/ brun/beige, blå , brun och röd.
Gissa vilken färg det blev på mitt fynd???
Ja, rätt gissat, röd igen!!!
En vacker,ljus gulröd nyans.
Jag får trösta mig med att i min utbildning till färgkonsulent,lärde jag mig att jag passar i rött( fast då var jag inte synbart gråhårig).
Jag gillar jackan ,den är både vind & vatten tålig.
Totalt 12 fickor finns i & på nya jackan ( bra för hundägare), kommer jag att hitta mina prylar??

Kommentarer

Kristina sa…
hej där ja det är frågan om du kommer att hitta allt i din nya jacka. Det finns säkert en massa lönnfack som är rent omöjliga att hitta efter ett tag.
Själv har jag käkat tårta och kräftor idag, men inte samtidigt....hahaha

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril