Augusti 31 söndag

Dagen innan tog jag en promenad hem till broder Christer, för jag insåg efter att ha blivit skjutsad till utställningen hur nära det var.
Dag 1 hade jag 2 hundar med mig. Vera fick vara sällskap till Kryddan , samt tränas lite att befinna sig i så stort sällskap.
På söndagen började utställningen redan 07:30!!!
Vi satt väl inte uppe så länge, och till de medförda Vätternkräftorna som Henric hade kokat, så drack jag mest mineralvatten( fast en liten Herrgårds, slank ned).
Oavsett detta så var det skönt med en promenad, 2 fick åka vagn och 2 fick gå. Vi måster ju spara lite energi för somliga så att de skulle orka med hela dagen.
Julie , värmer upp i solens sken.
" Jullan " sköter sig som vanligt utmärkt, hon fick en etta, men inte mer.
Hon har för korta ben, det kan jag väl hålla med om, men som Nisse på hundpanget sa, vadå?? hon når ju ner till marken, vilket jag inte kan förneka.

Vera!! Ja, hon hade faktiskt svansen uppe större delen av tiden.
Men jag vill inte hamna på tu man hand med den domare som ingav henne skräck för att vara på bordet ( för 1 år sedan).
Hon är så skräckslagen så man kan tro att hon väntar på att gilijotinen skall falla ned.
Så synd att jag fick syn på fotografen och inte koncentrerade mig på hunden.
Vera fick CK, men sedan var det stopp.
( jag ÄR nöjd)

Hunden efter oss på bilden fick Cert, GRATTIS INGER!!!
Anne , Alexandra& Mella ( kanske även du Inger, jag tror din hund fastnade på fler bilder)foton på era hundar kommer via mail när jag tar mig tid.
Tack alla trevliga människor & hundar för en trevlig helg.
Tack också alla som har mailat bilder och nyheter om sina små och stora valpar. En del av er bilder kommer på bloggen med tiden.
X-tra kul tycker jag att det var att WIZ( ard) har varit på utställning och fått väldigt bra kritik ( även om den var inoff).
Nu skall jag åter ägna mig åt alla mina glada hundar som liksom jag är glada att vara hemma igen. Slippa koppel, och i natt får vi sova ihop igen, undrar just om det är hundarna eller jag som njuter mest??





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril