Stay Friends

Det är en tjänst på nätet, där man kan finna gamla skolkamrater.
Med glädje kan jag konstatera att det funkar.
Jag har funnit några av mina vänner/ klasskamrater och jag hoppas att jag med tiden har möjlighet att möta någon( några av dem).
En annan gemensam nämnare för 2 av de, som jag blivit gladast för att finna , det är Scouterna.
Om jag kortfattat tänker på min ungdom, så var scouting en stor och givande del.
Intresset för livet i skog och mark eller i / vid havet och på fjället, det fick jag hemifrån.
Livet som scout förstärkte det hela och jag har haft många scoutliknande semestrar som vuxen( paddel semestrar, cykel & vandringar, med tält, stormkök osv).
I dagsläget så måste jag med saknad erkänna att just sova i militärtält, på liggunderlag med knöliga rötter och stenar som underlag, inte är vad min rygg längtar efter( resten av mig ställer gärna upp).
Ja jag känner mig redo ( alltid) för ett möte med det förflutna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril