Nu är

svärmor här. Tekla har gjort sitt bästa för att hålla henne sysselsatt. För egen del hade jag en ovanligt lång dag eftersom det var "Husmöte" efter ordinarie arbetstid ( jag hann med att få en ½ timmes "power nap" innan det var tid att använda hjärncellerna igen).
Innan klockan hade blivit 20:00 var jag i alla fall hemma och fick hälsa svärmor välkommen .
Nu blev vår tid tillsammans inte så lång just i kväll, och jag har stor förståelse för att man inte orkar hålla i gång så länge på kvällarna när man är 86 år.
För egen del så är jag ju inte fullt så gammal, men nu återstår bara hundarnas sista lillsväng, tandborstning och några sidor i en bok.
Där efter lär jag nog somna inom kort.
Det gäller väl att hålla den smygande förkylningen på avstånd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril