Härliga höst

Ja, trots att det varit väldigt mycket regn och en hel del dis, så tycker jag att vi går en härlig årstid till mötes. Tänk så ljuvligt det känns när man får njuta av naturens överflöd. I morse kompletterade jag min frukost med några plommon direkt från trädet, sen plockade jag några körsbär som efterätt.
( i somras var det smultron och vildhallon).
Visst är det ännu skönare de dagar när höst luften är klar & något kyligare, men vätan gör att svampen växer!!
Tekla har kryp övningar i mossan, ett komplement till rutschbanan här hemma?
Medge att höstens färgpalett är sevärd.

Höga berg & djupa dalar, ja inte var det precis en sväng runt kvarteret, när vi begav oss ut med svampkorgarna på armen.
Jag har sagt det förr, Papilloner är terränggående och de har 4-bens drift.
Maja håller koll på var vi tar vägen.

Dimman lättar.
Svamp mackor till förrätt i kväll.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril