Gotland

Vi kom i väg i god tid i fredags. Lediga båda två och på resa, det händer inte så ofta i denna familj.
När "stor" bilen var färdigpackad för Gotlandsresa, så Var "lill"bilen packad för övriga gängets helpension på hundhotellet i Rök.
Vi hade faktiskt varit ute i ganska god tid och bokat 2 dubbelrum.Både bröllops och Kunga sviten var upptagna.
Resan mot NYnäshamn gick smärtfritt.
Rastning av hundar i KOPPEL på hamnområdet efter incheckning.
Måste erkänna att det tog ett tag innan vi trasslat ut koppelhärvorna, som mest påminde om ett slarvigt utfört makrame arbete.
Henric, jag Kryddan , Vera Julie & Tekla anlände Visby kl 20:15, färjan var försenad.
För Tekla var det i stort sett premiär att luftas med koppel.
Lite tveksam var hon i bland, men inte så mycket av just kopplet, troligen mer av ALLA andra HUNDAR, Taxar, Greyhounds, "Labbar", pudlar m.m.
å bilar & folk, det blir mycket för en liten valphjärna.
När vi väl kommit " hem" , hundarna både fått mat och rastats, så satt vi på balkongen och njöt av denna utsikt.
Läget på min brors lya kan man inte klaga på.

På Lördagen
var det " Kryddan" som ställdes ut.
Hon skötte sig utmärkt, jag anade knappt några Känguru tendenser, ej heller några "Rabbis" språng.
På bordet skötte hon sig bra, men hon fick sin första 2:a.
Hade nu domaren skrivit i kritiken att hon var ur päls och kanske påpekat en något lös front, så Okej! det kan jag köpa.
Men jycken i fråga hade helt plötsligt fel öron och svans ansättning, samt en del andra skavanker, som varken jag eller någon annan domare lagt märke till tidigare.
Nu var jag förvisso i gott sällskap, det var helt plötsligt många hundar som hade fel på öronen ( undrar om hon läst en annan rasbeskrivning).
Nå, det utställningsresultatet , glömmer jag gärna( om jag kan).
Sällskapet runt ringen var jättetrevligt och vi hade
I ALLA FALL TUR MED VÄDRET.
DENNA ö SOM JAG TILLBRINGAT SÅ MÅNGA SOMRAR PÅ ALLTSEDAN JAG VAR 1 ÅR GAMMAL, BARNDOM, SOL & BAD, ( åk sjuka) MAMMA , PAPPA ,BRORSAN, VÅR SETTER HAPPY, TONÅR, DJUR, NATUR, FÖRSTA FÖRÄLSKELSEN, HÅLLIGÅNG, CYKELSEMESTRAR
OCH MYCKET ,MYCKET MER.MÅNGA MINNEN VÄCKS TILL LIV:
JAG FÖRSTÅR ATT BRODER CHRISTER VALT ATT BO DÄR.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril