Jag har nämt det förr

att hösten är härlig. Visst, dagen började med dimma och lite rå fuktig kyla,men övergick till en färgsprakande skön höstdag med klar, fin, hög luft.jag slutade tidigt och hade gott om tidatt njuta av vädret privat.
Även flocken i övrigt njöt av värmen och solen.
Här ser ni Stella omgiven av sina Body gards, alerta tjejer som vet när
det är tid för att uppväcka den skäggiga damen ur dvalan för att deltaga i vakandet över hus & hem.
En ganska krävande vecka har passerat, men i morgon är det fredag och
inte vilken fredag som helst.
Hela personalstyrkan på Gränna eller heter det numera Ribbaskolans rektors enehet skall till Göteborg för att besöka Bok mässan.
Att jämnlikhet i barnböcker i år uppmärksammas är ett extra plus enligt min mening, men jag får väl rapportera om hur det hela är upplagt.
I bland är sådana rubriker bara yta och man står där och förundras över att jämnlikheten och självklarheter var så mycket större på 70-talet.
Det vore väl kanske i många fall bättre att tala om mänskligt i stället för kvinnligt och manligt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril