Kan inte påstå

att solen strålade över mig i morse. Under dagen klarnade det upp och har varit mestadels riktigt skönt.
I bland nyheter så kan meddelas att vi åter fått till ökning.
Nu när maken inte längre är "lyckligt" ovetande så törs jag skriva det här.
Denna gång ingen Papillon
( ha det rimmar om man nu inte har Östgötskt eller småländskt uttal).
Får jag presentera
( svarta) Sara

ifrån Sävsjö.


En mycket Papillon van lite kattfröken.

Som inte ens blir upprörd över Guccis uppvaktning.
Tvärt om, de gånger jag försökt att rädda henne i från allt för närgångna / livliga hundar så har hon snabbt kastats sig ur min famn och rätt in i hund gänget igen.
Det är klart att hon i bland kan spela lite svårfångad.

Mestadels har hon ändå ett stoiskt tålamod med både stora & små hundar.

Trots nykomlingen råder alltså harmoni i flocken.
Tack Alexandra på Tingates kennelför en trevlig katt ( fast jag behöver inga fler på läääänge nu).









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril