så blev det

Julafton och jag var äntligen ledig!!!Så skönt!!!!
Dagen började dock i tidigaste laget för en äntligen ledig dag!!
klockan 06:55 ringde telefonen.
I mitt sömniga sinne tänkte jag att vad f-n har jag ställt telefonen på väckning en dag som denna???
jag kämpade för att ta mig ur sängen , trevade efter telefonen ( i mörker & utan glasögon) och lyckades till slut få tyst på den, suck ...tillbaka till sängvärmen,Mmm, skönt!
Jag hinner knapp krypa ned ordentligt innan telefonen ånyo ljuder!!!
Henric tar den för vi börjar inse att det rör sig om ett samtal.
I luren finns svärfar som ringde ifrån Srilanka för att önska GOD JUL.
Det var väldigt trevligt att höra ifrån honom,att Lennart inte hade kollat tidsskillnaden får vi väl ta med en klackspark.
Efter det samtalet lyckades vi faktiskt somna om och sov ända till kl 09:00.
Det borde vi väl egentligen inte ha gjort med tanke på hur det såg ut i vårt hem.
Nå väl med gemensamma krafter fick vi huset i ett för oss bägge acceptabelt skick
( nej, det handlade inte bara om att det var julafton, vi hade behövt röja även om det varit en alldeles vanlig helg).
När vi väl dukat upp en god måltid (Sill först därefter Kalkon& Hasselbacks potatis ) så fanns givetvis Tomtarna på plats.
Henrics tomte har funnits med honom sedan han var baby och har alltså 60 jular på sitt lite skamfilade yttre. Min den timida( precis som jag) gråa tomtedamen är från vår första jul tillsammans ( man får ta seden dit man kommer).
Naturen visade sig från sin vackra sida, blåsten som varit under dagen bedarrade och aftonen var helt underbar.
Gnistrande snö, lite knarr under skorna men i övrigt väldigt tyst.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril