Om det i går var

ett strålande väder så kan jag konstatera att så inte var fallet i dag.
Burr, råkallt & blåsigt.
Nu har både Whoppie & jag varit alltför trötta för att vara ute några längre stunder men trots allt blir man ju gladare om solen skiner. Whoppie hade en mycket jobbig natt med valpar som var i största laget både för hennes & sitt eget bästa.
Givetvis så satte hon i gång med värkarbetet efter midnatt.
Veterinär jouren stänger kl 22:30 därefter svarar de inte i telefonen förrän 08:00 nästa dag.
I ett sånt läge när man tycker att det nästan hänger på minuterna så är det inte kul att vara hänvisad till Kalmar, Strömsholm eller Bagarmossen.
I en krissituation när sekunder tickar känns alternativet 2½-3 timmars bilkörning inte lockande. Trötthet och oro gör väl även det att man inte är någon lämplig bilförare.
Den här lille killen vägde kom först & vägde 164g

lillebror kom dryga 2 timmar senare & vägde 180 g.

Om nu veterinär hade funnits att tillgå så hade de kanske varit 3 killar ( den siste vägde 204g).
Med tanke på hur liten Whoppie är så antar jag att ni kan föreställa er att det var en lång & jobbig natt för oss båda.
En tanke till är väl att det var en otrolig tur att hon inte gick till den 4:e febtuari som det "skulle" ha varit.
Nu förefaller det tack & lov harmoniskt i valpkorgen.
Den kära modern har hämtat sig något & äter med god aptit.
Själv lyckades jag slumra 1½ timme på morgonkvisten.
Jag hoppas jag inte är övertrött( speedad) när det blir tid att krypa ner under täcket.
5 veckors valparna mår utmärkt och "galopperar" runt fötterna på oss så det gäller att se upp.
Tekla barnen börjar öppna ögonen och den sist födda i det gänget har öppnat dem helt.
Bilder kommer när alla har öppnat ögonen,



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril