Bröllop

De sa JA! Dessutom när de skulle men mer om det senare. Efter ganska många timmar i bilen anlände jag till Skanör 11:30 vilket gav mig 2 ½ till godo.
Gott om tid att studera...
djur


&




natur, samt



arkitektur


Kyrkan som vigseln var i.



Charmiga hus




& frodig grönska.


Efter timmarna i bilen så behövde jag fräscha upp mig och byta kläder, vilket inte var något större problem. Platsen för Bröllops middagen var nämligen ett SPA Hotell så det fanns resurser. Privatlivet var dock inte givet men, det var kul att se hur för varandra okända människor ställde upp & hjälpte varandra.



Hår fix bland blivande bekanta.

Som vanligt när man har trevligt så går tiden fort & det blev tid att bege sig några få 100 meter



till kyrkan




där jag tyckte mig förnimma en viss spänd förväntan.



Brudens mormor & morfar



Mingel



Vigsel




Anette & Carsten ser lättade ut efter att ha kommit ut ur kyrkan.



Brudens syster Linda ( själv nygift sedan 2 månader) i ett regn av solrosfrön.



Hela det vackra gänget.





Min bror tillika brudens far omgiven av sina bägge nyblivna svärsöner, Carsten & Marcus.



En suck av lättnad & en kyss av kärlek.




Brudvals



med ett oväntat men underbart humoristiskt inslag av Makarena.




Därefter återtog de den mera seriösa valsen.



Tårtan



Efter en lång dag , kväll & natt så var det skönt att så småning om komma fram till Hotellet




& krypa ned i sängen ( kl 03:15) , det blev bara ½ kapitel i boken innan jag somnade.


Tack Netta, Carsten & alla andra inblandade, trevlig fest, underbar mat, kul att träffa släkt & att lära känna nya människor. Med närmare 700 bilder i bagaget så har jag en del att göra med redigering, men det är ett kärt besvär.















































Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril