Speedys kritik

kom på mailen här om dagen

 kritiken Speedy fick av i lördags här.

"Utmärkt storlek och typ. Bra huvud.Något vida öron.Väl ansatt hals,bra skuldror och över armar.Något fram ..?.. i fronten,utmärkt manke,rygg och svans.Utmärkt bakställ.Rör sig med resning och elegans.Utmärkt päls,mängd och struktur." HP,bir,big 4..
Oroa dig inte för det med öronen.
Nu var jag inte på plats och såg honom men, jag vet att väldigt många hundar "pratar" med öronen.
Kan hända han var jätte glad, trött eller till & med lite rädd för någon i ringen.
Sist jag såg honom så satt i alla fall öronen på precis rätt ställe & jag hoppas att de sitter kvar där.
Jag kan passa på att berätta för dig att vid flera tillfällen har en av mina vänner frågat mig.. Va..har ni skaffat en Phalene???
Men alls icke, det har bara varit ( Positiva Märta) dvs Merry som gått i " vågor" viftat på hela kroppen och sänkt öronen.
Så även hundkunnigt folk kan tolka hundspråk fel, speciellt om man inte är ras expert.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril