Som vanligt så

händer det mycket omkring oss.
För drygt en vecka sedan flyttade lille "Igor" till Huskvarna / Oskarshamn där han får sällskap av
2 Grå hundar, en av äldre modell samt en valp.
Har inte fått så mycket rapporter ännu men jag hoppas verkligen att de trivs med varandra.

 I fredags kväll kom lilla (Röd) Myran intassande i vårt hem ( igen)( tack & lov inte en "pissmyra").
 Med god självkänsla morsade hon på sin flock. Hon fick lite mat , gick ut & kissade innan hon kröp ihop på husses arm & sov gott hela natten..
 Dagen efter var det full fart i den ny gammla omgivningen.
 &
i viss mån tycker jag att hon påminner en hel del om mormor Lotta.

På tal om något helt annat så...blir jag väldigt förvånad när jag kollar på SKKs Hunddata & ser att alltför många INTE!!! har sänt in sitt papper på ägarskap!
Varför kan man undra??
Om man inte vill stå med namn på SKKs sida finns en ruta att kryssa i, men snälla skicka in!!
Hundar kan faktiskt bli stulna eller överkörda, skrämda så de springer till skogs.
 Är pappret inskickat så finns hundens Chip nummer hos SKK och ägaren kan spåras, så kolla om ni har kvar ägar anmälan ( sitter ihop med stamtavlan).
Det gäller tyvärr många raser.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril