småtjejerna

börjar utforska världen.
 Jag kan inte påstå att de 
 springer fram

 men
 nyfikenheten är det 
 inget fel på.
 De håller
 ihop.
 Å så har de sin trygga mamma att söka sig till .

 Så som synes mår de
 bra.



 Det blir inte lätt att välja en valp av dessa 2.

 Även om de börjat äta köttfärs
så är det härligt att få efterätten hos mamma.
Bilderna med den vita "ludden" är tagna idag.
Här har vi haft ganska stor tur med vädret, natten till lördag kom det 11 mm, men gårdagen bjöd på mestadels sol & vi var ute i minst 10 timmar ( gäller inte småtjejerna,för de får vänta några dagar till).
I går kväll när jag höll på att stänga av datorn, såg jag ett mysko ljus & hörde ett visslande /klirrande läte!!
Efter det bröt helvetet lös, det mullrade så att kåken skakade & fönstren skallrade.
 För egen del är jag inte rädd men Stella behövde sällskap i några timmar, hennes rädsla har inte blivit bättre efter senaste sjukdomsutbrottet ( Anaplasma & Borelia). Merry blev nog också överraskad av det plötsliga åskandet, hon brukar nämligen börja flåsa långt innan jag hört en enda avlägsen knall.
För allas vår del hoppas jag att kommande natt blir åskfri.
De 17 mm som kom i natt samt de 11 natten före borde hålla marken nöjd ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril