Lägg den 11 maj 2013 på minnet!

inte  för att Henric vann 20 kronor på spel !
Nej, långt mycket bättre nyheter än så.
Jag vet ju att jag har vänner & bekanta som ej har Face Book så här får ni nu reda på att Gemma äntligen är hemma.
Efter att ha vandrat i 68 dygn i sökandet efter sitt hem, så flög hon upp i sin mattes famn i går.
Jag grät då, jag grät när jag såg denna bild & jag gråter nu när jag skriver.
 
Nå väl , den typen av tårar fäller jag gärna :) .
 

 Det kändes härligt & en aning märkligt att vakna i morse med vetskapen om att Gemma ÄR hemma.
Jag kan (om än lite ) motvilligt erkänna att jag var lite tung i huvudet när jag klev upp. Må hända att jag i glädje yra förtärde en aning för mycket "Smålands skumpa". Å andra sidan , den huvudvärken är ok jämfört med allt huvudbry som jag & många andra haft om var Gemma varit.
HAPPY END .
 
I dag  har jag ägnat mig åt
 att pyssla i växthuset.
 Inte så lätt att greja när jag bara kan använda en hand, men jag fröjdas av att se hur det växer.
 Örternas skyddsängel.


 Rosmarin från Tranås utställningen.
 Libsticka
 här skall det bli bönor.
 Tomater.
Forsythian har inte slagit ut mer än så här, men jag vet att de blommar för fullt i Gränna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril