Att fylla 60 !

Var betydligt trevligare än väntat.
Inte ett moln så långt ögat kunde se & trots att jag stod & väntade läääänge så fladdrade flaggan aldrig ut.
 
 
Det är väl troligen tur att inte alla dagar börjar med skumpa, men just igår kändes det ok!
Att det dessutom serverades friterad Camenbert med där till avsedda tillbehör gjorde ju starten på dagen än bättre.


Blomsterprakt.

 Värme
 Vila
 gärna i skuggan
 kändes bra.
Min älskade make hade fixat biljetter till Allsången i Gränna hamn.

 Jag fick därför en smula motvilligt släppa hundarna



& tillsammans med Henric
 bege mig ner till Hamnen.
 Snäll & trevlig Granne skjutsade oss ned till krogen.
Efter en riktigt god Draja , serverades en synnerligen god Aborre.
 Mätta & belåtna strosade vi vidare i den varma sommarkvällen.

Kastade en blick mot Visingsö.

 Fick den bästa platsen någonsin på Allsången.
 Hade kul åt Kalle Wisborgs uppvärmning.
" Doa" kören.
 Programledaren Peje Johansson.
 Alcazar
 Cajsa-Stina
 & för oss utan Tv , kan jag erkänna att Hollywood frun Margaretha Svensson ej var bekant,.
sjöng gjorde hon dock & det helt ok.
 En annan för oss okänd tv- kändis fanns på plats i publiken,
Familjen annorlunda, fast bara den kvinnliga delen.
 Slut
 spurt, med en massa ös.
Men innan jag lämnar ämnet Allsång må jag bekänna att jag blev överrumplad av att bli intervjuad av Peje Johansson
& att så många tusen människor sjöng ja må hon leva samt hurrade för mig.
Så kan det gå, & jag som gillar att vara diskret.


 Vi strosade upp

i allen

 förbi mitt jobb.
Blev hämtade på konsums parkering.
 Avslutade en underbart lyckad dag , med en ½ skumpa som fanns kvar.

Trots det kan jag påstå

 att månen var fullare än oss.
 Lite eftersnack

& God natt.

Kommentarer

bittan sa…
Det verkade vara en bra dag,Lala. Lugnt och skönt. Ha det fortsatt bra./Bittan

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril