Som fd Scout så

halades flaggan givetvis senast kl 21 !

 Jo då jag vet att det numera finns nya regler, men så som varande dotter till en sjöfarare & för egen del scout så håller jag mig till de forna reglerna för flaggans tider.



 Midsommar , ja, så härligt vi har haft..
 Lite kurra 
 gömma i den sköna grönskan.




 Ett x-tra "tält" kom upp så jag kan njuta av än mer utevistelse även om vädrets makter inte alltid är på min sida.

 Om det nu skulle falla några droppar ifrån skyn så!! kan det vara bra med lite extra tyngd i kanten.
 Tazza ligger på jäsning & jag misstänker att det finns mer än en " bulle" i ugnen.



 God mat & dryck men även tid för en siesta.




 Hemodlad
 potatis, smakade mycket gott till laxen vi avnjöt.
 Grönsaker finns i mängd
 så även
 örter
 i vårt
 växthus.

 Okej , ingen högsommar värme 
 men typ 15-16 grader i luften var 
 ändå helt okej.
Klart att
 barbent 
 & kortärmat inte var vad man iklädde sig .
Men i den Paviljongen intog vi både "skumpa" & jordgubbar, & något senare en lunchmiddag.
( Ingen sill! )
Natta mat blev lite kräftor , ost & kex men , det avnjöts vid köksbordet.

Nu skall vi snart natta oss.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril