Vecka 42

vart tog den vägen??? Att det var ännu en alltför hektisk vecka med sjuka kollegor, föräldramöte & planeringsdag, det kännde jag verkligen i gårkväll. Trots det så är det något visst med fredagar!

 I morse fikade jag som vanligt på kökstrappan ( men nu behövs det  dyna under rumpan för att inte bli alltför kall). Medan jag satt där och försökte vakna lekte hundarna i min närhet. Mest lekfulla var Kryddan med sina barn samt halvsyster Honey.Jag studerade löv som sakta dalade ned mot marken & beskådade de fåglar som fortfarande håller till här.Tazza satt i mitt knä & tycks för tillfället sakna leklust, nej just nu är det närhet hon vill ha.
Nu är det 1 vecka kvar till beräknad nedkomst så i morgon skall jag iordningställa allting inför valpningen.
Ja, vem vet i värsta fall är ju husse ensam hemma då så det kan väl vara bra om sakerna är på plats.
 Katten finner sig väl tillrätta & vid de tillfällen som jag tycker att valparna går för hårt fram lyfter jag henne till andra sidan staketet. Nå, den "otacksamma" kattan är straxt tillbaka så troligen gillar hon att "brottas" med små hundar.
I övrigt hoppas jag att Merry snart slutar löpa för det gör att både jag & "Igor" får fnatt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril