Den gångna helgen

  
Med tanke på att jag i fredags kväll kom hem nysig & frysig men lite feber så var nedanstående rader i ett Mail mycket passande.

När jobbet känns tungt och tråkigt, stanna till vid ett apotek och köp en stjärttermometer av märket Johnson & Johnson. Läs bruksanvisningen. Där finner du meningen "Varje termometer har testats personligen i vår fabrik". Blunda nu och upprepa med hög röst 5 ggr: JAG ÄR GLAD ÖVER ATT INTE JOBBA PÅ AVDELNINGEN FÖR KVALITETSKONTROLL PÅ JOHNSON & JOHNSON. Le och kom ihåg att det alltid finns jobb som är värre än det du har...
Tilläggas bör väl att jag har ett VÄLDIGT trevligt jobb ( för det mesta).

Nå det blev en ganska tidig kväll i fredags & jag hade nöjet att sova utan ett enda störnings moment till 07:25 på lördags morgonen. På med morgonrocken &  ut med hundarna en liten sväng. Sedan måste jag erkänna att vi återvände till sängen. Innan dess hade jag hunnit slå på radion & märkte till min glädje att Peije Johansson satt i studion för Ring så spelar vi.
Lat lördags morgon , jag satte inte på mig några glasögon & började läsa , nej , kröp långt in under täcket & njöt av att ligga där omgiven av hundar & katter, lyssnande på radio och i bland slumrade jag till.Ingen njutning varar för evigt så straxt efter kl 09:00, var jag i farten( nja, så mycket fart var det väl inte ,men jag klev upp då). Strålande solsken, hög & klar luft, en dag när hösten är som bäst.Hundarna fick sällskap promenad & aktivering, huset blev städat, sängen renbäddad, min ensamma middag smakade underbart. En DVD -film,ett glas rött & en bit vit mögelost innan sängdags.
 Så blev det då söndag
 Lilla"Nisse"/ Clara skaffade sig en ny vän.
 Honey har skaffat sig en lejonman så hennes svanhals gömms väl där inne.
 Hösten bjuder på en strålande färgprakt.
 Garbo har börjat skolan
Tazza är inte direkt slimmad & lätt längre.

En mycket bra helg med andra ord.
I morgon kväll blir det skönt att få krama om husets husse( i värsta fall får vi vänta till tisdag).
Veckan som kommer är det jobb för mig & Älgjakt för Henric som står på programmet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril