Efter

regn kommer ofta solsken
och naturen vaknar till liv.

Det knoppas


och snart är det dags för både hägg & syren.



De flesta hundarna oavsett ålder gillar också sol & värme
( om det inte är för varmt)




Jo, jag har försökt rycka bort de gamla hårstårna på Kryddans skalle, men hon är liksom jag hår öm så det går inte att ta allt på en gång.
I augusti börjar hon väl se riktigt snygg ut och då är det väl inte så många utställningar kvar.
På tal om utställningar, ack & ve i år blir det inte många som jag kan bevista tyvärr!!!
Visst spelar de höga anmälnings avgifterna en viss roll men mest av allt beror det på att maken jobbar borta stora delar av utställnings perioden med början i dag.
Det jag skulle vilja tipsa er om är den 29 augusti för er som inte har allt för lång resa till Stockholms trakten.
I Tyresö är det en officiell utställning i Papillon ringens regi, så planera gärna semestern efter det.
Nu skall vi ut och ta en kvällsfika i aftonsolens sken.
Ja, det vill säga kaffe drickandet får väl jag klara av så kan väl övriga gräva gropar eller jaga varandra.
Än så länge inga kor eller kalvar att skälla på men...det kommer snart.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril