Hundväder ?

Ja, det vill säga inte ens hundarna var förtjusta i dagens regnande. Dropparna som föll
( framför allt på förmiddagen) var is kalla).
Eftersom temperaturen gjorde att jag inte tog ett enda kort i dag ( än så länge)
så är det kul att ha bilder av ut flyttade valpar. Detta och fler där till kom med mailen här om dagen. Blompojken ( Ferdinand) HAMPUS ( Day Dreamer) i en blomstrande vår.
I går när jag för egen del ogillade vädret ( föredrar regn framför isande vind)
så hade hundarna inga problem med väderleken.
Troligen begränsades sikten något av fladdrande fransar.


Det där med fransar är före familjens yngsta än så länge något man försöker slita av dem som är rikligare utrustade.
Får man inte tag i fransar så kan man ta svansar.
För egen del är jag fortfarande "nuvig", inte så kul men har väl börjat vänja mig.
Hostan däremot är lite svårare att vänja sig med.
En fördel är ändock att i dag känns det i revbenen på bägge sidor och som bekant så är det bättre med jämna plågor.
Nej, jag skall inte klaga.
Jag gör det bästa av situationen som gräsänka och avnjöt en alldeles superb måltid bestående av
potatisgratäng ( med mycket vitlök) och några skivor stekt kotlettrad av Vildsvin, lite grönt till det & ett glas rött.
Ni märker att det går ingen större nöd på mig.
Det som för tillfället besvärar mig är att valparna just nu håller på att försöka hjälpa mig att skriva så tangenterna lyder inte alltid mig.
De som inte försöker skriva tuggar i stället på Stella och hon förefaller måttligt förtjust.
När de små liven väl fått sin natta mat och blivit utsläppta på en kvällsluftning så lär det bli lugnt i huset.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril