Den gångna helgen

innebar INTE att jag tältade på en stubbåker. Kan hända att vänner & bekanta tyckte att den forne scouten numera är i stelaste laget för den typen av friluftsliv ??? Men med på färden hade jag ett nytvättat tält, dito sovsäck & ett välputasat stormkök.
Fredagens utställning fick många av oss närvarande att fundera på hur domaren tänkte & för min del så blev det inget lysande resultat på mina hundar.


Ena dagen hade Vera för ljusa ögon( ?) & nästa dag var de Dark & lovely!!! Man kan ju undra vad som hänt under natten??? Å den som mött Vera öga mot öga vet kanske att hon inte blickar ut igenom helt korpsvarta gluggar men de är nog så mörka!!.

Om vi återgår till fredagen så startade jag bilen straxt före kl 06:00. I god tid var jag alltså på plats. Fredgs kvällen tillbringades i goda vänners sällskap, somliga firade & andra dränkte sina sorger. De flesta är realister men visst det finns en del som tar det hela på "blodigt" allvar.

Kvällen var i alla fall trevlig och vi var väl c:a 12-13 st runt bordet som av njöt sallad , färskpotatis & nygrillat( Grill mäster var Daniel Ingelow).

Sist uppe i sällskapet var Alexandra Baker & jag, men till slut gav även vi upp & kröp till kojs i hennes husvagn.



Så blev det lördag & vädret var riktigt bra , Tazza blev (trots sin nakenhet Excellent samt 2:a i sin klass)En av hundarna ( en söt liten hane) som fick Very Good på Fredagen slutade på lördagen som BIR Hund !!!

Så det var tydligen en väldigt händelserik natt i vår lilla värld.

Borta bra ...Hemma bäst!!! & hemma väntade maken med god middag samt god dryck.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril