så det kan bli!!!

För ganska precis en månad satt jag vid dator kvart i 12, sista anmälningsdagen för Tvååker.
Lite desperat anmälde jag Tazza & Vera. Varför då då ??Jo, det var länge sedan Vera var ute & visade sig & Tzza skulle behöva meritera sig OM hon skall paras lite senare i år.
När jag nu satt där vid datorn så var jag nog lite trött för jag resonerade som så att ok på 2 månader så hinner nog Vera få tillbaka en hel del av den päls hon förlorat i samband med valparna. och


Tazzas ( sena) ett års fällning borde ha avtagit, så att hon skulle vara presentabel.

Ack så man ka bedra sig!! Utställningen är ju i JULI!! Shit!! vad göra??? spara "soppastålarna"?? eller resa i väg med 2 "naken hundar"???& därmed göra sig till åtlöje??eller???

Ja det var ju ett problem att ta ställning till...Så , var det de där med rum...? Det finns inte mycket ledigt i trakterna . OK, tälta ( har jag inte gjort på "typ" 12-14 år!).

JA, det kan väl räcka med frågeställningar, men ack nej!! När jag anmälde så var det Henrics hemmavaro som avgjorde att jag slog till..... I går när jag pratade med en kompis så nämnde hon att X & Y skulle resa redan på torsdag, eftersom utställningen kommer att vara fredag & Lördag.

Sicket skämt tänkte jag, hur kul tror ni jag tyckte det var när jag gick in på SKKs sida & upptäckte att vännen hade rätt!! Men!!! Hallå!! jag jobbar på fredag, alla chefer är "borta", så vad gör jag??? Visst det finns en tältplats bokad på en stubbåker, hundarnas päls är långt i från sin optimala "glans", Det ska enligt senaste rapport regna på fredag ( kul & tälta på en stubbåker då!! även om jag är en god scout som oftas är redo för oväder).så vad jag gör återstår att se men jag tvivlar starkt på att sömnen blir god några nätter framöver.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril