( TTS) Utställning i Varberg INOFF

 Jag tillhör inte dem som reser land & rike runt så ofta  för att delta i utställningsringen( & framför allt inte om den är inoff)  men ibland kan man åka många mil för att möta trevliga människor samt deras hundar.
 Här är Micke( Uddas ursprungs husse) & Uddas syster "Maggie"
 Jag klev upp en sådär ungefär 04:15 & Udda blev väckt kl 06:00.
När vi väl fick "nöjet" att ta ett varv i ringen så var klockan över 13:00.
Vi försökte vila oss i form.
 Tempot var kanske inte det bästa?
 syster Maggie

På bordet skötte sig den unga Udda utmärkt
& lät sig undersökas på alla tänkbara sätt utan knot
 därefter fick vi g ett varv igen, helt ok tyckte Udda
 men vadå?? att stå stilla när doften av hästskit var så frestande??( vi var i ett ridhus)
 Kanhända en debut utomhus
skulle ha varit bättre??
Nå, kritiken kan vi inte klaga på s det finns hopp om framtiden.
Det stod dessutom att hunden var välpresenterad vilket var lite kul i debuten i den ras ringen.
Placeringen var dock 4:a av 4:a i den gruppen, syster Maggie blev 2:a.
Namnen på övriga har jag inte i huvudet & katalog kom jag mig inte för att köpa.
Skulle man nu vara otroligt intresserad så går det säkerligen att ta reda på via nätet.
Med på resan var även huset yngsta Papillon( ja, ja, valparna bort räknade).
Garbo

 som skötte sig bra
 till & med så bra att hon placerade sig i gruppen
 & slutade som grupp 3:a
till sina stolta & stela mattes förtjusning.
Jag kom dock upp utan att tillkalla lyftkran & hade nöjet att läsa en strålande kritik.
Efter en låång men trevlig dag vände vi kosan mot hemmet .
Väl hemma väntade den käre maken med middag.
Tack Lena, Micke mfl för trevligt sällskap vid "ringside" & älskade husse för "uppassning" när vi trötta återvände hem.
Härliga hundar har jag!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril