Att jag inte skrivit på länge

beror på Stellas hastigt upptäckta allvarliga sjukdom.
I söndags fick hon någon form av anfall & när hon vaknade till såg hon ut som om hon trodde jag var satan själv.
Stella flydde i panik & var borta i dryga 13 timmar.
Många av er kan troligen föreställa sig min fasa samt oroliga väntan.
Min första åtgärd var att ringa husse som givetvis var på båten.
Steg 2 var polis rapport om försvunnen hund.
Med tiden ringde jag några av mina vänner för att få lite tröst & råd.
Ann Gistedt hjälpte mig med att kalla in en Blodhund med ägare.
Blodhunden gjorde ett gott jobb men Stella ville inte bli funnen utan irrade runt i trakten i full karriär så fort någon närmade sig.
Kl var 17:30 när hon för första gången visade sig. När hon kom inom synhåll för mig & såg mig så satte hon åter fart bort från hemmet & det såg ut som om hon hade eld i baken.
 Klockan 20 smög hon runt min bil, när jag slängde ut en näve Frolic så försvann hon igen!
Föreställ er min förtvivlan!!
Jag började tappa hoppet , regnet öste ned och det var knappt att jag fick ut de övriga hundarna på en liten kvälls kiss tur.
Kl 22:00 ungefär så öppnade jag front dörren i ett "sista" desperat försök att ropa på min vän.
Nu hann jag inte ropa för där på trappen stod hon vår älskade stora skägggiga dam.
Hon var genom blöt.
Stella kom in och blev torkad med 3 stora bad lakan.
 Lite mat serverades , därefter drack hon massor med vatten, ville ut  för att sedan somna & sov som en slagen hjältinna i mer än 12 timmar.
Frukost , ut & somna om.
Gissa OM jag var orolig??
För egen del behövde jag jobba några timmar.
Inte tusan vågade jag lämna henne ensam så hon fick faktiskt följa med & vakta bilen.
Husse kom hem på kvällen , tidigare än tänkt men vad gör man inte för sina vänner??
Stella blev glad & somnade därefter om.
Tisdagen jag jobbade  men Stella & husse fick tid hos veterinären.
Allehanda prover togs sedan följde en outhärdlig väntan.


 Under väntetiden så finns det ju även andra att ta hand om.
I går fick vi preliminärt besked.
Inte struma, ej diabetes icke heller ep eller andra kända sjukdomar.

Hoppar vi vidare till i dag så passade vi på att låta valparna komma ut ett tag.
Solen sken & trots blåsten så var det lite kul,


 att umgås med art fränder
 & försöka invitera till lek
 närhet
 & kärlek.
 Även Stella var med. Stella har på börjat medicinering mot 2 olika fästingburna sjukdomar!! men redan efter första dosen så har hennes vakenhets period  ökats.

Valparna fick många nya erfarenheter & nu
sover de gott.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril