Husses hund, eller det hade jag ingen aning om!

 Att Griffon Nivernais är en jakthund har jag kunskap om, vad jag däremot inte hade en aning om var att den tydligen även är vatten apporterande.
Nedan ser ni dock tydliga bildbevis på att så är fallet.
 Stolt Ninni!
 Förvånad Udda & nyfiken Garbo.




Udda försöker imponera med att hon lyckats fånga renen, men Ninni fortsätter att stoltsera med vattenbunken.
Jag kan villigt erkänna att det var med en viss motvilja hon överlämnade sitt byte & jag kan avslöja att vattenmängden hade sjunkit betydligt i bunken.
Slutsatsen blir alltså att om hon skall apportera vatten så får hon röra sig lite långsammare.
Jag föreslår att hon när tiden är inne studerar värdigheten i de flesta Luciatåg ;)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril