Morgon kaffe

första koppen kaffe intog jag på kökstrappan, omgiven av några slöa hundar.
När jag gick in för att fylla på min kopp
 gick nästan alla hundar & lade sig i sängen hos husse igen.
Vera följde dock med mig ner till ( den nyligen flyttade )hammocken.
Med slutna ögon i solen sken ,en kaffekopp i ena handen
 och en go hund att klappa med den andra handen kändes livet gott.

 Vi fick även sällskap av några bevingade Papilloner som ägnade sig åt avels arbete.
 På väg tillbaka till huset fick jag syn på Ninni som ägnade sig åt att demolera smultron plantor!!
Nå även om smultronen är vilda & därmed har satt sig själva så vill jag gärna ha dem kvar.
Ett skränigt harklande från mig fick henne att avbryta sin framfatr, för den här gången.
Små fröknarna har också somnat om nu.
Själv skall jag försöka få i mig lite frukost innan det är tid för jobbet.
Att krypa ner hos husse & hundarna ses nog som ett mysigare alternativ.
Nå väl plikten kallar & jag är så plikttrogen att jag nu styr stegen mot kylen till att börja med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril