Trots en mycket bra

kamera
så tror jag inte

att så många av er inser att  de 2 översta bilderna är tagna i går av en obadad hund.


 Den här
& även denna bild är tagen mindre än ett dygn senare.Mellan dessa bilder ligger det mååååånga timmars jobb.
Inte med själva badet för det tar inte mycket längre tid än vad det göt att bada en "Pappis"!
Det som tar tid är att reda ut & fixa pälsen efter badet!!
Jag kan bada & kamma 6-8 Papilloner på kortare tid än det tar att få en "Tibbe" torr & någorlunda presentabel.
Någorlunda innebär att jag vet att det finns några få, små tovor kvar på frambenens baksida.
Tur att Udda är så snäll & tålig.
Det var inte hon utan jag som gav upp.
Lite annat skoj kan man ju ha en dag som denna när solen skiner.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril