Annan dag Påsk 2013

jag vaknade tidigt & det var bra. Jag hade nämligen planerat att söka efter Gemma.
Det känns så gräsligt att hon varit försvunnen så länge.

Med på färden följde Udda & hon var trots den tidiga timmen nöjd med att vara utvald.
Vårt sökande gick i väldigt sakta mak längst med grusvägarna här i när området ( på min sida E-4:an).
Eftersom jag startade tidigt så tog jag en paus & tankade mig själv på Statoil ( Galgen).
Jag passade på att informera Alex som jobbar där om Gemmas öde.
Eftersom han finns så centralt & känner många samt kommer i kontakt med än fler kan det ha varit bra?
Udda fick sträcka på benen innan vi hoppade in i bilen igen för fortsatt sökande.
Tyvärr utan annat resultat , än att jag kunde konstatera att det var en oerhört vacker morgon & att jag bor på en synnerligen vacker trakt.
 Å, över alltihopa lyste moder sol!
Himlen var klar blå & vinden stilla.

Skatorna har börjat bygga ett nytt bo, det gamla, som de hade i Oxeln blåste sönder i höstas.
Nu har de satsat på ett körsbärs träd. 

Gina ägnade sig åt "is lossning"

 & mark beredning. Det förstnämnda är ok men det sist nämnda önskar jag att hon kunde låta bli!
Garbo
 ja hon var som vanligt

 vacker 
 & värdig.
 Merry & Vera njuter i solskenet.
 Syster Tazza vill också vara med på bild.

 Vera
Tazza.
Maken  for en sväng till Tenhult för att träffa sina Jägar skole elever.
Under tiden svängde jag ihop en skaldjurs soppa ( inspirerad av Eliza Baker).
Kul att ta sig tid att laga mat på "riktigt" dvs koka av skalen från havskräftorna & göra en smakrik fond.
Det blev att gå till kojs tidigt för i dag var det ju jobbar dag igen.
( jag svor när jag vaknade 01:20, men efter ett tag så lyckades jag somna om.).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril