Så sorgligt

men dessvärre sant.
I går kväll fick jag ett samtal i från en förkrossad husse.
Nej, det var inte Henric som ringde , utan mannen i den härliga pensionärs familjen som "Lotta" flyttade till för ungefär 5 år sedan.
Lotta
 Pappilove´s Happy Go Lucky, finns inte längre.
En härligt galen glad tik som betytt så mycket för mig & för min uppfödning.
Senast jag träffade Lotta var i slutet av förra året , den 12 december.
Att jag minns det exakta datumet beror nog på att jag noterade vid hemkomsten att hennes matte fyllde år just den dagen.
Inte bara vilka år som helst utan faktiskt 80, & vi råkade bara komma förbi av en ren slump.
Lotta var piggelin, blev glad att se oss & lekte med diverse saker, dvs, full fart!
 Lotta med sin förstfödda (dotter Merry).
 LOTTA 
 Merry & Lotta
En lek full & mycket positiv hund som i många år var leader of the pack i vårt hem.
Sina sista år fick hon vara medelpunkten i sin Tranås familj, där hon hade massor av uppmärksamhet & fick mängder av kärlek.
Lilla Goá Lotta sörjd & saknad av många.
Vi sänder varma tankar till din 2-benta familj i Tranås & vi kommer att hälsa på dem när det våras lite mer.

Kommentarer

Unknown sa…
tråkiga nyheter !!! =(
I.S sa…
Usch va tråkigt ,hon blev ju inte mer än 12 år då ,så många tråkiga händelser nu för tiden hundar dör och kommer bort ,nu får det snart bli ett slut på det här . Vanessa ska opereras den 12/4 hoppas verkligen att allt funkar ,blir orolig nu . Stackars ,de va ju så glada i henne .
Kram på er från oss <3

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril