Den minst

glamorösa sidan av uppfödar livet har åter börjat göra sig märkbart kännande i dubbel bemärkelse.
Här börjar dagen med en kryssning mellan de små pölarna och högarna som valparna åstadkommer Att ta en slalom tur redan tidigt på morgonen kräver en hel del av sin människa , för det är attans så otrevligt att ta ett felkliv.
I det fallet är jag oerhört tacksam över att vi går mot ljusare tider ( även om jag avskyr detta gråa , smutsiga just nu).
Nå väl, när man klarat av detta under vissa från mig högljudda protester, eftersom hugg i tår & hälsenor gör sååååå ont så...är det dags för morgon gymnastiken.
Ja, annat kan man väl inte kalla detta ideliga böjande ned mot golvet för att plocka/ torka upp det som valparna har åstadkommit Givetvis har jag hunnit ut en sväng mellan dessa ovan nämnda övningar, så med frisk luft i lungorna, ser jag resultatet av vad leriga hundtassar gör med golv!!!
För att verkligen hålla mig i gång så startar de gärna sin confetti tillverkning i arla morgonstund.
Efter valparnas frukost så blir det nya högar och....
Ja, så mycket för glamour kan jag inte vara nu längre.
Cafe´Opera, Sture Plan och annat känns väldigt avlägset nu för tiden och bäst av allt inte ett dugg saknat, som vanligt så är det ju T-bnan jag saknar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril