Björnbröder

ja, det är titeln på en Disney film om jag inte minns helt fel.
Även om många valpar är lurviga och goa vid låg ålder så har jag ännu inte föttupp några björnar.
Jag kan däremot ståta med en bild på ännu en" Kanin "brorsa. Stockholms kisen Gizmo ( Spicy) klarar livet i "Eken" med glans.
Jag vet inte om han sätter jyckarna i parkerna på plats, men efter vad jag har förstått så charmar han de flesta både 2 & 4 -benta.
Där blev det ett litet uppehåll i skrivandet.
Det var tid för mig att torka spyor .
VARFÖR skall hundar passa på att spy just när man lagt på rena mattor eller bytt lakan i sängen???
Det gäller faktiskt katter också!!!
Okej, lakanen var inte precis nybytta ( lördags) och mattor har vi väl nästan inga kvar som är rena eller hela för tillfället, men ändå...
När jag nu ändå beklagar mig.
Resan till jobbbet i morse var INTE kul.
Att skotta snö och sopa ren bil är väl vardagsmat nu för tiden,men att köra i dessa ny många cm snö som vräkt ned under natten!! Ja, det var inte kul.
En stor del av färden såg jag inte vart vägen tog vägen för allt var vitt, vitt, vitt.
På väg hem var det tack & lov plogat så jag kunde hålla mig någonstans mellan snövallarna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril