På utställning i Sofiero

var jag inte i dag. Trist på sätt & vis.
Nu försöker jag se det positivt och gläder mig åt att jag sparat en dryg 1000:- lapp i anmälnings avgift ( ja, jag hade väl inte åkt med bara en hund) samt bensin pengar & eventuellt boende.
jag behövde inte ställa klockan på 03:00 och åka i väg 04:30.
Jag fick i stället njuta av att sova ut och klev inte ur sängen före kl 07:45.
Efter en avslappnad och god frukost så begav vi oss till
skogen på jakt efter svamp.
Hela gänget fick följa med.


Whoppie



Gucci

Fika paus




Merry


Gänget

Babben & Kryddan
Stella

Efter dryga 2 timmar i skogen återfann vi bilen.


Som vanligt så är det väl borta bra hemma bäst som gäller vare sig man är 2-bent eller 4-bent.
För egen del vet jag inget bättre för själen än en härlig skogspromenad, om promenaden dessutom sker i sällskap av maken och i detta fall alla hundarna så känns nästan allt annat oviktigt.
Kvällen blev i alla fall mycket lugn .
Henric & jag njöt av nystekta trattkantareller till älg biffarna.
Fast visst hade det varit kul att komma hem ifrån Sofiero med några fina rosetter i bagaget.











Kommentarer

Kristina sa…
Hej kära kollega!!
Vilka underbara bilder...den på Henrik och Stella är jätte fin ♥

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril