Stackars Maja


Ja, stackars Maja har sedan en tid tillbaka utsatts för hårdbantnig. Flera av de andra hundarna får hänga med på kuren , men så finns det en och annan som är satt på gödning. Maja skall ställas ut 12 augusti och hur hon skall komma i form till dess är ett stort ??? -tecken.
Lätt överviktig och med en päls som tydligen följde med valpen. Jag antar att bad i blomstra inte hjälper.
Nåväl, utställningen får väl gå som den går och förhoppningarna är låga. Att både husse och jag har ont i ryggen ( Typ väldigt ont) gör ju inte motions situationen bättre. Som vanligt så är det väl som så att oavsett vad Domaren säger, så tycker jag att mina hundar är ljuvliga, sedan kan jag väl hålla med om att de inte alltid är i bästa dagsform för viss konkurrens på en del utställningar.
Nu är det ju emellertid så att anmälan skall vara inne i så god tid att den förväntade formen inte alltid hinner infinna sig, eller så har den hunnit gå över. Så kn det vara i uppfödarleden.
Ha det bra önskar jag från ett idag regnfritt Gränna.
Lala

Kommentarer

Anna sa…
Hej!
Valpen....numera kallad Sudden...har en alldeles utmärkt päls! Han växer och frodas, och är superfin! Ha det bra önskar Sudden (Xolo) med familj!

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril