På gott humör


blir man när solen skiner. Morgonkaffet intogs utomhus i solens sken.
Hundarna nosade runt  & valparna skutta lekfullt omkring.
Fågelkvittret gjorde att min surhet över gårdagens misslyckade uppladdning av bilder till bloggen avtog något.
Ett nytt försök följer nedan ,men bilderna kommer alls inte i den ordning jag önskar.
 Efter att ha läst (ögnat) igenom valpskolan 4 i senaste numret av hundsport så fick jag lite inspiration.
De var nämligen vänliga nog att dela ut råd till uppfödare.
Valpar skall ha tillgång till olika underlag.

 Det stod dock inget om att vänner i olika åldrar

 & olika typer kan vara berikande för utvecklingen.
 Att de skall ha tillgång till olika sorters ben.

 Olika underlag.
 Annat att tugga på
tuggvänligt?


 stora ben

 ej heller nämndes ibland tipsen att umgänge med andra arter 
 kan vara av godo.
 Släkt & vänner sätter säkerligen sina spår.
Andra sorters ben
 som kanske inte alltid är så tugg vänliga.
 Sand att gräva i!! där får jag nog erkänna att jag fuskar en del
 men hela flocken roar sig hjärtligt ändå & verkar hålla till godo med de material som finns så någon sandlåda tänker jag inte investera i.
 Långt blött gräs är väl också ett exempel på "andra" underlag.

 Höga berg.
Å vad är nu detta?

 Tunnlar!



Kommentarer

I.S sa…
Ha Ha du är världsbäst på att ta foto och skriva kommentarer :))

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril