Tranås 5/5

En blåsig morgon
med soldis.

Klockan 10:15 ungefär var jag i Tranås
 Där samman strålade jag med Lotta
 Dagny

& Arne.
Vi hade en trevlig dag tillsammans & att visa veteranen Lotta i ringen var väldigt kul.
En spänstig dam med glimten i ögat om än något gråare än förr men vem är inte det??.
Kritiken lyder , mycket väl bibehållen,snart 11 år!!! Vackert format huvud, utmärkt uttryck. Mycket bra öron.Pigg blick.Bra pigment.Glad & alert i ringen, en aning lätt i kroppen. Utmärkt stomme. Mycket goda rörelser. Utmärkt svans som hon använder väl. Korrekt hårlag.
Så det blev fina rosetter till familjen Karlsson. Lotta vann också över en 4 åring som för dagen var i för högt hull.
Jag var tvungen att sticka före Bis finalen men Dagny ringde mig på kvällen & berättade att hon gjort debut i show ringen , hon & Lotta knep 3:je platsen i veteran Biset.
Jätte kul tycker jag & framför allt att Dagny vågade sig in i ringen.

Udda 
var så här glad när vi kom hem igen & hon åter fick springa fritt.
Hon skötte sig väl i ringen & fick fin kritik & utan hälta denna gången

så nu har hon fått några egna rosetter.
Kritiken,  Förtjusande helhet, mycket lovande. Fint mejslat huvud.Utmärkt blick, bra bett & piggment.Lämpligt kroppad & stommad.
Bra svansansättning.
Ljuvlig ( nybadad ) päls. Rör sig ärtigt.
Bägge domarna var ense så i valp Biset 4-6 månader placerade hon sig på 2:a plats, slagen av en "Malle".

Tur att inte så många vet att hon såg ut på detta viset kvällen före.

Borta bra men hemma bäst
 Härligt att få pussa på valparna igen.
Tycker både Udda & jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril