Just nu

råkar jag ha tillgång till Internet men jag tänke inte utsätta mig för problemet med att lägga in bilder som hakar upp sig. Livet på landet innebär i bland vissa komplikationer och då syftar jag inte på eventuella kortvariga ström avbrott som kan få storstadsmänniskan på knä.
Jag minns inte datum för när tekniken började krångla,men jag tror att det var i början på februari.
Där efter har min kontakt med cyber världen varit lite sporadisk.
Värst av allt är nog att jag i bland inte svarar i telefonen ,...ja, men jag hör ju ändå inte ett dugg av vad som sägs igenom bruset på ledningarna.
Ett annat STORT PROBLEM är att försöka sig på det där med att betala räkningar.
Ja, så smidigt & snabbt samt enkelt via Internet.
Fast det förutsätter en ledning som inte kopplar ned när man just skrivit in det ohyggligt långa OCR -nummret.
Felanmälan......jo,då det har vi gjort vid ett flertal till fällen.
I dag anmälde vi både bredbadet & telefonen IGEN!!!
Hur kul är det?? man får ju inte prata med någon.. utan skall trycka det & det.
Kan hända en dag att jag åter kan använda både dator & bredband så som jag vill.
Tills dess är det väl bara att ut härda, samt boka in en tid på Biblioteket eller jobbet för att få räkningarna betalda.
japp, jag har prövat att logga in på banken sedan i torsdags ( den 28 / 5)...
så visst har jag rätt att beklaga mig.
Medans jag ändå lyckas att vara ON Line, så kan jag berätta att jag hämtade upp Henric i Linköping i måndags kväll.
Både hundarna & jag gläds åt hans närvaro.
Natti,
Lala

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril