Karlavagnen

som jag lyssnade på med ett "halvt" öra handlade i går kväll om, relationer till jorden och växtligheten, allt i från åkermark till pelargonior.Jag skall definitivt inte påstå att jag har några "gröna fingrar" , och jag kryper inte runt med nagelsaxen för att få en perfekt trädgård.
Henric passade på att klippa gräset 2 gånger under den gångna veckan, men med de regnmängder som fallit så är det snart dags igen.
Henric gick även till attack med röjsågen, och det var väl delvis bra, men tänk om han kunde se skillnad på ogräs och sådant som skall lysa upp i grönskan.
Att blåeld och en del annatförsvann, det var inte så kul
att RIDDARSPORRARNA försvann är däremot en katastrof.
Nu kan jag ju inte skälla på maken,dels är han tillbaka på båten,dels så var han gullig och bar in en massa ved innan han reste och kom med en rosen bukett till mig i tisdags kväll.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril