Lumomba

det var Magnus Ugglas fredags drink. Gott men en dag som denna hade jag nog föredragit den varm. Lumuba, jag undrar hur många jag förtärde på 70 -80 -talet?? Mitt första minne är midsommar på Kreta för "exakt" 30 år sedan. Då var det varmt och välkyld choklad dryck med 3 ( eller 5 ) stjärnig Metaxa var en bra drink innan man gick ut i vimlet för en sen middag och ofta lite dans fram emot små timmarna. Victoria du som fyller 24 på söndag, livet börjar vid 24 och blir ännu bättre vid 30 så ta tillvara på det, för fort rinner tiden iväg...mycket fortare än man kan ana. Helt plötsligt så står man där och undrar var den "kärringen kom ifrån,och med tiden sätter en och annan krämpa in. Regnet har av tagit här vilket troligen är till glädje för alla deltagare i Vätternrundan och det är väl kanske med ålderns rätt som jag inte avundas dem alls.Mina många mil på cykel har inte varit i tävlingssyfte men, semester turer på Gotland, Åland , Skåne & Danmark, härliga upplevelser fast jag önskar att jag hade haft några växlar på cykeln en del av alla mil, det hade nog skonat mina knän en del.

Kommentarer

vickan sa…
Dessvärre känner jag mej redan som 70 år..?
Med ryggskada,(Ja, jag jobbar garanterat med fel grejj)konstant ledverk, och annat skojj i bagaget. Roligare känns det inte häller när min kompis dotter säger; "men guuud är du bara 24... asså du ser typ mkt äldre ut.. asså typ 35" då kan man ju undra hur ja kommer se ut när jag ÄR 35? hehe....
Men jag försöker vara positiv ändå ;)
Lite verk är alltid bra, man känner ju iaf att man lever...;)

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril