Det där med namn

Merry heter Merry Go Round å nog är hon Merry så att det räcker!!!


är ett kapitel för sig, så även i hundvärlden. Det är ett sant nöje att komma på vad valparna skall heta och ibland har man på vissa bokstäver meterlånga namnlistor ( jag skulle utan problem kunna ha haft 2-3 Z kullar till på raken). Somliga uppfödare hakar fast vid en bokstav & alla valpar/ hundar oavsett ålder har ett ( dubbelnamn ) på just den bokstaven.

Lite krångligt kan jag tycka för det blir så svårt att hålla reda på om XX är bror till XX eller till XX eller hur?? Nu med en anstryckning av alsheimers light ( på gränsen till medium)så försöker jag förenkla tillvaron för mig själv. Trots det kommer jag säkerligen fortsätta hitta på i mitt tycke passande namn för varje individ. Nu verkar det som om min fantasi inte är så bra eller är den för bra kan man undra???Jag menar blott... hur kan man få en sån liten sötnos som Chili ( Powder)till Mårten??? ja, jag bara undrar??Fast det är klart jag är inte 8 år som Mårtens matte är.

Curry blev till Mickel,ja det kan jag nästan förstå med tanke på Currys färg. "Pepper" blev Theo ja,ja jag säger då det men huvudsaken är ju att man trivs. Jag väntar med spänning på att få höra vad Spicy kommer att kallas!!!

Jag måste väl även bekänna att min första egna hund hette Cherry blossom på stamtavlan så Cherry hade väl varit ett alldeles utmärkt namn men hon blev en Emma så jag borde väl tiga i frågan.

Kan för övrigt nämna att jag är döpt till Marianne, Gunvor ,Elisabeth fastän det numera står Lala i både pass & på körkort.

Jag får ta till ett av min brors ordspråk..... Det är dumt att kasta spjut i Barracuda tält!!!
Nästa kull blir väl på D??? eller skall det bli Beatles låtar???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril