- 20 var det för några timmar sedan

nu är det bara -16. Helt garanterat myggfritt.
Gänget här trivs faktiskt riktigt bra.
Under de senaste dagarnas promenader har snön stundtals nått över knä höjd på mig( jag har låååånga ben) så i bland har knappt svans tippen synts på de små.
Kameran har fått stanna hemma i kylan så just dessa bilder har tagits på hemma plan. Vår tomt ligger förhållande vis högt och det finns en del gångar som husse har skottat.
" Skäggiga damen" får lätt frost i mustaschen,

men tempot är det inget fel på.


Plog sväng a la Whoppie

Trivs gör hon i alla fall och kylan bekommer henne inte i första taget.

Även Gucci gillar snö & "forsar" fram så fort det går.
Om någon tvivlat så kan jag berätta att hon blir kvar här i vårt hem.


" Fina " fröken Kryddan är åter i form, leklysten & fartfylld, så nu känns hon igen.
Cookie tycks vara den som för tillfället tycker illa om ytter temperaturen.







Kommentarer

LAINE sa…
Vilka underbara bilder jag sitter här och bara njuter. Den italienska skäggiga damen ser ju för goo ut med is i skägget och mellan tårna. Vår favorit (alltså Sweets o min) är så klart snowracern Kryddan, roligt att hon är på G igen. Jag kan säga att Sweet brås väldigt mycket på sin mamma. Det ska vara full fart framåt, bakåt, åt sidorna och runt runt, hon fullkomligt älskar att röra på sig. Det kan jag för övrigt behöva, sååå Sweet är min hälsocoach. Ha det bra alla o kram på er. Hälsn. LoVS

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril