- 5 är en betydligt värre temperatur

än -20, i alla fall om man jämnför gårdagen med i dag.
Visst var det kallt om tassarna i går morse men solen sken och bäst av allt, det var vindstilla.
I dag blåste det snålt i från öster och solen visade sig inte på hela dagen.
Likväl så gör man väl det bästa av situationen och ser till att komma ifrån datorn, ut i friska luften för att röra på påkarna.
Hundarna &Charlie skuttar glatt ut i naturen
i full fart för att möta nya dofter och äventyr.

Att katten följer med i detta väder förvånar mig.


Denna vackra "snöängel" är däremot precis som jag förväntat mig.


Merry
( som gärna hade fått stanna hemma om hon velat)
Plöjer fram i den obanade snön som en Pansarkryssare i oktoberstorm med ganska stor möda.

Korta stunder finner hon dock upptrampade spår som underlättar hennes framkomlighet.


Jag tror att Merry blev glad när
vårt hem kom inom synhåll.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril