Att alla hundar

och i allra högsta grad valpar skall

hanteras varsamt är tack & lov en självklarhet för de flesta jag känner.
Att " Mårten har hamnat i goda händer är jag övertygad om.
Ja alla 4 småkryddorna verkar ha det bra.


(mel. "Brevet från kolonin")

Hejsan morsan
hejsan flocken
Här är brev från mig med rocken
Jag har kul här i Roslagen
men jädrar mig vad jag blir kall om magen

Här finns hundar vill jag lova
jag har inte svårt att sova
Killen som har slafen bredvid mig
det verkar inte som om han vill kramas nej

Uti hagen finns alpackor
säkert släkt med palsternackor
Det är nåt tjall på deras halsar
om det smittar mig jag tror jag hemåt valsar

Jag tror att de tycker om mig
jag behöver inte gå nej
Hon som bär mig är en söt typ
som bara pussar mig om hon får sig ett litet nyp

Vänner kanske jag får flera
nej nu vet jag inget mera
Kram och puss i en hel radda
nu så ska jag gå och skrämma en sköldpadda

Massor av kramar från
Familjen von Mannheimer

Tack Sarah.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Okej,nu är det nog

Ja, äntligen kan jag Blogga igen!

Att vara Fjäril